Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat vanliga frågor och svar som vi vet att du kommer ha stor nytta av. Är det något du inte hittar eller har andra funderingar så kontakta oss gärna på telefon eller mejl.


Vilken tid på året har ni öppet?
Vårt boende är öppet hela året. Café och butik är som regel öppet från april till slutet på oktober. Från november-april erbjuder vi boende med något begränsad service. Då finns personal på plats under veckorna och lördag-söndag nås vi på telefon.Övriga tider på året har vi bemanning alla dagar i veckan.

Vilken tid kan jag checka in?
Incheckning är från 15.00. Du kan checka in när som helst hela eftermiddagen och kvällen. Du får sms och mejl dagen före ankomst, ca 18.00,  med information om rumsnummer, kod till entré och övrig incheckningsinformation. Ankommer du före 15.00 kan du checka in om ditt rum är färdigt. Detta vet vi samma dag.

När checkar jag ut?
Utcheckning görs fram till 10.00.

Finns det parkering?
Ja, vi har en väl tilltagen avgiftsfri parkering. Du kan köra fram till boendet för i- och urlastning men vi ber dig låta bilen stå på parkeringen övrig tid.

Finns möjlighet att ladda bilen?
Ja, vi har 6 laddplatser på parkeringen. Du använder appen Charge Node.

Får jag ta med min hund?
Ja, absolut. Vi tillåter hund utan kostnad i alla rum. Hunden får vistas i alla gemensamma utrymmen förutom där mat lagas. Meddela gärna att du har hund när du bokar rum. Vi ber också att hunden inte lämnas ensam på rummet eller sover i sängen. Prcis utanör dörren kan du ta härliga promenader med hunden.

Hur är det gemensamma köket utrustat?
Köket är rymligt och välutrustat. Här finns två spisar med ugn, två diskmaskiner, två micro, tre kylskåp och en frys. Kaffebryggare, vattenkokare, brödrost och allt porslin och husgeråd som kan behövas. Du har tillgång till kök och matsal dygnet runt.

Vad betyder slutstädning?
Du kan göra flera tillägg på din bokning. Bland annat städning av rummet när du checkat ut. Du kan lägga till städningen när som helst före- eller under din vistelse, ända fram till dagen du checkar ut. Alternativet är att du städar rummet själv. Allt du behöver finns i städstationen. På rummet finns de städrutiner vi ber dig att följa. Om du bokat sviten/familjerummet är slutstädning inkluderad i priset.

När kan jag beställa frukostbuffet?
Du kan lägga till frukosten på din bokning när du bokar rummet eller via mejl direk till oss. Då betalar du direkt på plats.Välj att boka för hela vistelsen eller dag för dag. Har du speciella önskemål, gluten- laktosfritt eller veganskt, vill vi gärna veta det minst en dag i förväg. Frukost kan läggas till maj-september.

Tar jag med mig egna lakan/handdukar?
Det kan du göra, eller så lägger du till vårt paket med lakan/handdukar som då finns på rummet när du kommer. Om du bokat sviten/familjerummet så är lakan/handdukar inkluderade i priset.

Vad händer om jag måste avboka?
För bokningar gjorda via vår hemsida har du gratis avbokning fram till 7 dagar före ankomst. Händer något akut närmare ditt ankomstdatum så kan du mejla oss så försöker vi komma till en lösning. Observera att om bokningen görs genom andra kanaler gäller deras avbokningsregler.

Finns det konferensmöjligheter?
Absolut! Du kan läsa mer under Konferens.

Telefon: 0485–302 26
E-post: boende@stationlinne.se


Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår