Vanliga frågor och svar
Här har vi samlat vanliga frågor och svar som vi vet att du kommer ha stor nytta av. Är det något du inte hittar eller har andra funderingar så kontakta oss gärna på telefon eller mejl.
Vilken tid på året har ni öppet?
Hos oss kan du bo hela året för att få uppleva Ölands alla skiftande och härliga årstider! Från maj-september har vi bemanning dagtid alla dagar i veckan. Under vinterhalvåret finns personal på pats måndag-fredag. Bor du hos oss under helgen så nås vi vid behov på telefon.
Vilken tid kan jag checka in?
Incheckning är från 15.00. Du kan checka in när som helst hela eftermiddagen och kvällen. Du får sms och mejl dagen före ankomst, ca 17.00, med information om rumsnummer, kod till entrédörrar och övrig incheckningsinformation. Ankommer du före 15.00 kan du checka in om ditt rum är färdigt. Detta vet vi samma dag.
När checkar jag ut?
Utcheckning görs fram till 11.00.
Hur är det gemensamma köket utrustat?
Köket är rymligt och välutrustat. Här finns två spisar med ugn, två diskmaskiner, två micro, tre kylskåp och en frys. Kaffebryggare, vattenkokare, brödrost och allt porslin och husgeråd som kan behövas. Du har tillgång till kök och matsal dygnet runt.
Ska man städa rummet själv?
Nej det behöver du inte. Städningen av rummet är från 1/11 2024 inkluderat i grundpriset.
Har ni frukostbuffet?
Vi serverar vår frukostbuffet dagligen från maj-augusti och även under skördefesten i slutet av september. Har du gjort din bokning via vår hemsida eller STF, svenska turistföreningen, så kan du lägga till frukost när du bokar rummet. Det går också bra att beställa och betala direkt
på plats. Du kan också alltid mejla din beställning till boende@stationlinne.se
Finns det parkering?
Ja, vi har en väl tilltagen avgiftsfri parkering. Du kan köra fram till boendet för i- och urlastning men vi ber dig låta bilen stå på parkeringen övrig tid.
Finns det cykel att hyra? Det gör det. Du hittar priser under Hyr cykel. Under juli och augusti tar vi inte emot förbokningar utan du hyr dirkt på plats i mån av tillgång. Under övriga delar av året går det bra att förboka,
Finns möjlighet att ladda bilen?
Ja, vi har 6 laddplatser på parkeringen. Du använder appen Charge Node.
Får jag ta med min hund?
Ja, absolut. Vi tillåter hund utan kostnad i alla rum. Hunden får vistas i alla gemensamma utrymmen förutom där mat lagas. Meddela gärna att du har hund när du bokar rum. Vi ber också att hunden inte lämnas ensam på rummet eller sover i sängen. Precis utanör dörren kan du ta härliga promenader..
Tar jag med mig egna lakan/handdukar?
Det kan du göra, eller så lägger du till vårt paket med lakan/handdukar som då finns på rummet när du kommer. Om du bokat sviten/familjerummet så är lakan/handdukar inkluderade i priset.Har du gjort din bokning via vår hemsida eller STF, svenska turistföreningen, så kan du göra tillägget när du bokar rummet. Du kan också alltid mejla din beställning till boende@stationlinne.se och betalar då direkt på plats.
Vad händer om jag måste avboka?
För bokningar gjorda via vår hemsida har du gratis avbokning fram till 7 dagar före ankomst. Händer något akut närmare ditt ankomstdatum så kan du mejla oss så försöker vi komma till en lösning. Observera att om bokningen görs genom andra kanaler gäller deras avbokningsregler.
Finns det konferensmöjligheter?
Absolut! Du kan läsa mer under Konferens.
Telefon: Måndag-fredag 9-16 0485–38584
Journummer som kan användas utanför kontorstid för dig som bor hos oss: 0485-30226
E-post: boende@stationlinne.se