Vanliga frågor och svar
Här har vi samlat vanliga frågor och svar som vi vet att du kommer ha stor nytta av. Är det något du inte hittar eller har andra funderingar så kontakta oss gärna på telefon eller mejl.
Telefon: 0485–302 26
E-post: boende@stationlinne.se
Vilken tid på året har ni öppet? Vårt boende, café och butik är i år, 2023, öppet 17/3-31/10. Vår forskning pågår däremot året runt. Du kan alltid kontakta oss om du vill besöka oss under vintern. Kanske för boende med en grupp, konferens eller annan aktivitet. Mejla så ser vi hur vi kan hjälpa dig.
Vilken tid kan jag checka in? Incheckning är från 15.00. Du kan checka-in när som helst hela eftermiddagen och kvällen. Du får sms och mejl dagen före ankomst med information om rumsnummer, kod till entré och övrig incheckningsinformation. Ankommer du före 15.00 kan du checka in om ditt rum är färdigt. Detta vet vi samma dag.
När checkar jag ut? Utcheckning görs fram till 10.00.
Finns det parkering? Ja, vi har en väl tilltagen avgiftsfri parkering. Du kan köra fram till boendet för i- och urlastning men vi ber dig låta bilen stå på parkeringen övrig tid.
Finns möjlighet att ladda bilen? Vi jobbar på det, men tills vidare finns närmaste laddstationer i Färjestaden och Mörbylånga.
Får jag ta med min hund? Ja, absolut. Vi tillåter hund i alla rum och gemensamma utrymmen. Förutom där mat lagas. Meddela gärna att du har hund när du bokar rum. Vi ber också att hunden aldrig lämnas ensam på rummet.
Vad betyder slutstädning? Du kan göra flera tillägg på din bokning. Bland annat städning av rummet när du checkat ut. Du kan lägga till städningen när som helst före- eller under din vistelse, ända fram till dagen du checkar ut. Alternativet är att du städar rummet själv. Allt du behöver finns i städstationen. På rummet finns de städrutiner vi ber dig att följa. Om du bokat sviten/familjerummet är slutstädning inkluderad i priset.
När kan jag beställa frukostbuffet? Du kan lägga till frukosten på din bokning när du bokar rummet eller göra det direkt till oss på plats. Välj att boka för hela vistelsen eller dag för dag. Har du speciella önskemål, gluten- laktosfritt eller veganskt, vill vi gärna veta det minst en dag i förväg.
Tar jag med mig egna lakan/handdukar? Det kan du göra, eller så lägger du till vårt paket med lakan/handdukar som då finns på rummet när du kommer. Om du bokat sviten/familjerummet så är lakan/handdukar inkluderade i priset.
Vad händer om jag måste avboka? Du har gratis avbokning fram till 7 dagar före ankomst. Händer något akut närmare ditt ankomstdatum så kan du mejla oss så försöker vi komma till en lösning.
Finns det konferensmöjligheter? Absolut! Du kan läsa mer under Konferens.